خبرنگار روس بازداشت شده آزاد شد-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

خبرنگار روس بازداشت شده آزاد شد

سفارت روسیه در تهران از آزادی یولیا یوزیک خبرنگار بازداشتی این کشور خبر داده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 10
کد خبر: ۲۴۴۹۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ بازداشت یک خبرنگار روس به نام یولیا یوزیک در طول روزهای گذشته با ابهام های متعددی همراه بود. در ابتدا رسانه های خبری جاسوسی برای اسرائیل را دلیل بازداشت این روزنامه نگار عنوان کرده بودند. سفارت روسیه در تهران در همان بازه خبر داد که یک روزنامه‌نگار این کشور به جرم جاسوسی برای اسرائیل توسط نهادهای امنیتی ایران بازداشت شده است.

 

اما چندی بعد علی ربیعی سخنگوی دولت دلیل دیگری را برای بازداشت این خبرنگار عنوان کرد. وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت خبرنگار روس بازداشت شده در تهران گفت: پرونده این خبرنگار خانوم مربوط به معاونت ضد جاسوسی نبوده مربوط به تخلفات پیرامون ویزای ایشان بوده و به سرعت هم رسیدگی می‌شود.

 

حال اما سفارت روسیه در خبری جدید مدعی آزادی یولیا یوزیک شده است. در بیانیه سفارت روسیه در تهران تاکید شده است که «در نتیجه تلاش‌های مشترک وزارت خارجه روسیه و سفارت روسیه در تهران، مقام‌های جمهوری اسلامی ایران تصمیم به آزادی یولیا یوزیک، شهروند روسی، گرفتند.»

 

این بیانیه اعلام کرده است که یولیا یوزیک، خبرنگار روسی، پس از آزادی بلافاصله در ساعات اولیه بامداد پنج‌شنبه هجدهم مهر(دهم اکتبر)، با پرواز هواپیمایی روسیه، تهران را به مقصد مسکو ترک کرده است.

 

آندری گاننکو ، وابسته مطبوعاتی سفارت روسیه در تهران در خصوص وضعیت یولیا یوزیک پس از آزادی به خبرگزاری تاس گفته است که حال این خبرنگار روس «خوب» است.آندری گاننکو اضافه کرده است: او سالم و سلامت است.

 

مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، روز شنبه سیزدهم مهر، با حضور در وزارت خارجه روسیه، گفت: «بازداشت این خبرنگار برای روشن شدن چند مورد بوده و به‌زودی آزاد می‌شود.»

 

همان روز، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، درباره بازداشت این خبرنگار روس، با تاکید براین‌که «یولیا یوزیک به‌زودی آزاد می‌شود»، گفت: «ایشان به‌دلیل ادای برخی توضیحات بازداشت شده بود و به‌زودی آزاد خواهد شد.»

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار